Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Elgis-Garbatka Sp. z o.o.

Elgis-Garbatka Sp. z o.o.

Jakie są podstawowe typy bram i słupów sygnalizacyjnych

Jednym z głównych elementów drogowej infrastruktury jest sygnalizacja świetlna. To ona właśnie odpowiada za prawidłowe kontrolowanie ruchu na ulicach, co umożliwia bezpieczne poruszanie się i zmniejszenie korków. Sterujące tą sygnalizacją światła umieszczone być muszą na odpowiednie wysokości, tak aby kierowcy mogli je dobrze zobaczyć. Zależnie od charakteru danego skrzyżowania i szerokości dróg ta wysokość może być naprawdę różna. Przy lokalnych, niewielkich skrzyżowaniach starczy postawienie pojedynczego słupa, na którym zostanie powieszony cały sygnalizator. Lecz przy kilku jezdniowej trasie będzie trzeba zastosować szeroką na kilkanaście metrów bramę, na jakiej takich sygnalizatorów zostanie powieszonych kilka.

Ponieważ tego typu sygnalizatory ważą jednak trochę, a dodatkowo narażone są na silne podmuchy wiatru, to całość konstrukcji musi być naprawdę wytrzymała i mocna. Zwłaszcza że niejednokrotnie do takich słupów przykręcane są też różne inne elementy, na przykład tablice elektroniczne, kamery, różne czujniki albo znaki drogowe. Z tego też powodu robi się je z mocnych, wytrzymałych materiałów, i też zgodnie z wytycznymi. Jeśli będzie chodzić o same konstrukcyjne rozwiązania, to dostępnych ich jest kilka. Przy drogach o małym ruchu najczęściej wykorzystuje się pojedyncze słupy sygnalizacyjne lub będące w kształcie litery r. Są one złożone z pionowej rury, najczęściej o wielokątnym lub okrągłym przekroju, do której w górnym fragmencie przymocowane jest poziome lub lekko skośne ramię. Słupy instalowane przy autostradach i drogach szybkiego ruchu są w kształcie litery T, z uwagi na potrzebę obsłużenia kilku równoległych pasów.

W takich przypadkach zastosować też można bramy sygnalizacyjne, złożone z dwóch niezależnych słupów z każdej strony jezdni, złączonych poziomą poprzeczką. Przy takich słupach duże znaczenie ma odpowiednio wygodne przyłączenie wszystkich potrzebnych przewodów zasilających i sterujących, najczęściej całe okablowanie jest prowadzone ziemią, a potem we wnętrzu słupa.

+Tekst Sponsorowany+

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.